Ervaring met verhuur sinds 1924
  • Sinds 1924 ervaring in party-en tentverhuur
  • Beoordeel ons via de Kiyoh-link
Toon Prijzen incl. btw
0

Mijn offerte

Je offerte is leeg.
Vragen of hulp nodig bij je bestelling?
Neem contact met ons op via de website.
× Let op! Dit product kan alleen per besteld worden.

Veelgestelde vragen 't Hekeltje

Bekijk hier de aan ons veelgestelde vragen.

Prijzen

Waar vind ik de huurprijzen?

De huurprijzen voor 1 dag excl./incl. BTW zijn vermeld bij de artikelen in de online verhuurshop. De huurprijzen van tenten kunt u telefonisch of bij ons kantoor opvragen. Tevens kunt u onze catalogus met prijsboekje (hyperlink) aanvragen, hierin vindt u ook de prijzen van de tenten (excl. transportkosten en verzekering).

Hoe kan ik het beste een artikel zoeken en vinden?

U kunt een artikel zoeken via de speciale zoekfunctie in de online verhuurshop. Houdt uw zoekwoord zo kort mogelijk. Ook kunt u zelf zoeken door op één van de categorieën te klikken. U kunt dan alle artikelen per categorie bekijken.

Zijn de prijzen voor 1 dag?

Alle huurprijzen gelden voor 1 dag. De goederen kunnen in overleg met de verhuurder 1 dag van tevoren worden afgehaald en 1 dag na gebruik worden geretourneerd met inachtneming van de betreffende openingstijden. Prijzen voor langere termijn zijn op aanvraag beschikbaar.

Als u de artikelen zaterdag gebruikt kunt u op vrijdag de bestelling ophalen en maandag weer retour brengen (zondag zijn wij niet open), ook in dit geval wordt er maar 1 dag huur berekend. Op feestdagen (Kerst, Pasen, Pinksteren, Koningsdag, Hemelvaart) zijn wij gesloten en wordt ook maar 1 dag huur berekend als u de bestelling de dag voor de feestdag(en) ophaalt en de eerstvolgende openingsdag retour brengt.

Wat zijn de prijzen voor meerdere dagen?

De prijzen exclusief BTW vermeld in onze verhuurshop zijn voor het gebruik van 1 dag. Elke dag extra betaalt u 15% per dag per artikel. Voor de huur van 2 dagen betaalt u dus 115% van het huurbedrag zoals deze in onze webshop staat vermeld en voor de huur van 3 dagen betaalt u 130%, enzovoort. In de verhuurshop kunt u alleen huren voor 1 dag. Voor huurprijzen voor langere termijn kunt u het beste telefonisch (072-5112704) contact opnemen, zodat wij u een passend voorstel kunnen doen. De zon- en feestdagen worden niet berekend.

Waar vind ik de prijzen van de tenten?

De prijzen van de tenten zijn niet vermeld in de online verhuurshop. De prijzen voor de tenten verschillen per tent en kunt u telefonisch (072-5112704) opvragen. Dit komt o.a. door de vele verschillende opties, het transport en eventuele huur voor meerdere dagen. Wel kunt u op onze website alle informatie over de tenten vinden.

Hoeveel kost een toiletwagen?

De prijzen voor een toiletwagen zijn op aanvraag verkrijgbaar. Dit hangt af van waar de wagen geplaatst dient te worden, eventueel met vergaarbak etc. De prijs van de toiletwagen is inclusief installatie (vrijstaand: d.w.z. niet aan tent of gebouw, tenzij anders vermeld) waarbij noodzakelijk: een wateraanvoer met voldoende druk binnen 40 meter (bij niet voldoende druk is een waterpomp van €50 nodig, wat voortijdig bekend dient te zijn), een officiële afvoer op het riool binnen 12 meter en een elektra-aansluiting van 230 volt of 16 ampère en voldoende vermogen binnen 10 meter.

Mocht aan één van deze voorwaarden niet voldaan zijn dan zijn de extra aanpassings- en/of reiskosten voor rekening van de huurder. Voor een afvoer via een optionele vergaarbak is ook een officiële waterafvoer noodzakelijk binnen 5 meter op het riool. De vergaarbak heeft een beperkte capaciteit en wordt na gebruik geleegd (niet tussentijds tenzij anders vermeld).

Wordt er borg berekend?

Bij enkele artikelen wordt borg berekend. Dit wordt vermeld bij deze artikelen onder het kopje ‘meer info’ en wordt in de online verhuurshop automatisch berekend. Eventuele schoonmaakkosten, breuken en vermissingen worden met de borg verrekend.

Transport / afhalen

Waar vind ik de verzendkosten/transportkosten?

Een overzicht van de transportkosten voor postcodes in Noord-Holland vindt u op de pagina transportkosten. In de stap “verzendmethode" in de online verhuurshop krijgt u de keuze of u de bestelling zelf ophaalt of deze laat bezorgen, daarna krijgt u te zien hoeveel de transportkosten bedragen. Kies bij verzendmethode de juiste postcode van het afleveradres, alleen dan worden de juiste transportkosten berekend. Deze kosten zijn afhankelijk van de postcode van het afleveradres die u invoert bij het bestellen. De transportkosten naar niet beschikbare postcodes (u ziet dan de volgende tekst in de bestelbevestiging: "In deze order zal niet het volledige totaalbedrag worden weergegeven, doordat voor de betreffende postcode geen verzendkosten beschikbaar zijn.”) zijn telefonisch opvraagbaar.

Wanneer wordt het bezorgd en weer opgehaald?

Dit gaat in overleg. U kunt bij het bestellen in de online verhuurshop in de opmerkingen een voorkeur aangeven voor de ochtend of de middag, dan proberen wij daar rekening mee te houden. Indien u de bestelling op tijd nodig heeft dan raden wij u aan om de bestelling een dag eerder op te halen of te laten bezorgen (dit heeft geen gevolgen voor de huurprijs).

U kunt een dag voor levering tussen 17.00 en 18.00 uur telefonisch (072-5112704) contact met ons opnemen, dan geven wij een indicatie hoe laat wij de bestelling komen bezorgen of ophalen. Zonder transport staat alles stil, maar helaas zijn er omstandigheden waardoor het transport stil staat (files, wegwerkzaamheden, etc.). Onze chauffeurs worden geregeld geconfronteerd met vertragingen waardoor wij geen garanties geven m.b.t. specifieke levertijden en eventueel reeds doorgegeven tijden.

Standaard leveren wij tussen 08.30 en 17.30 uur, maar uitzonderingen zijn uiteraard in overleg mogelijk.

Als het volume van de bestelling naar onze inschatting in een normale personenauto past dan gaat onze voorkeur ernaar uit dat u de bestelling zelf komt afhalen en weer retour komt brengen (hyperlink adressen). Bij twijfel kunt u altijd even bellen.

 
Waar bezorgen jullie?

We bezorgen in Noord-Holland en op aanvraag daarbuiten. Via de online verhuurshop worden voor postcodes in Noord-Holland de transportkosten aan de hand uw ingevoerde postcode van het afleveradres berekend. Buiten Noord-Holland is op aanvraag.

Bezorgen jullie ook op een etage?

Bezorging geschiedt alleen op de begane grond en op één locatie tenzij anders is overeengekomen. Voor alle goederen (vooral mobiele goederen zoals een bar op wielen, koelkasten etc.) dient rekening gehouden te worden met de bereikbaarheid van de locatie. Bezorging geschiedt alleen via verhard terrein. Als blijkt dat bij levering de goederen niet op normale wijze op de locatie kunnen worden geleverd, dan worden eventuele handelingskosten (zoals extra transportkosten) en annuleringskosten berekend. De goederen dienen klaar te staan daar waar ze ook zijn afgeleverd (ook weer op één locatie) tenzij anders is overeengekomen.

Waar kan ik de artikelen ophalen?

Het adres voor het afhalen en retour brengen is: Robbenkoog 29, 1822 BA Alkmaar. Hier bevindt zich ons magazijn. Afhalen en retour brengen kan van maandag t/m zaterdag, van 09.00 tot 17.00 uur.  Let op: u kunt geen bestellingen ophalen en retour brengen bij onze slijterijen (hyperlink adressen).  

Wanneer kan ik de bestelling ophalen en retour brengen?

Alle huurprijzen gelden voor 1 dag. De goederen kunnen in overleg met de verhuurder 1 dag van tevoren worden afgehaald en 1 dag na gebruik worden geretourneerd met inachtneming van de betreffende openingstijden. Als u de artikelen zaterdag gebruikt kunt u op vrijdag de bestelling ophalen en maandag weer retour brengen (zondag zijn wij niet open), ook in dit geval wordt er maar 1 dag huur berekend. Op de feestdagen (Kerst, Pasen, Pinksteren, Koningsdag, Hemelvaart) zijn wij gesloten en wordt ook maar 1 dag huur berekend als u de bestelling de dag voor de feestdag(en) ophaalt en de eerstvolgende openingsdag weer retour brengt.

Moet ik een legitimatie mee?

Legitimatie dient te geschieden met een geldig legitimatiebewijs voor het huren van onze artikelen.

Bestellen

Hoe kan ik bestellen?

U kunt bestellen via de online verhuurshop, telefonisch 072-5112704 of persoonlijk bij ons kantoor (hyperlink adressen). Graag wel van tevoren bestellen. Beschikbaarheid, afspraken over bezorging, op- en afbouw, bezorgkosten, huurprijzen voor meerdere dagen etc. kunnen alleen telefonisch met ons kantoor gecommuniceerd worden.

Is er ook een showroom?

Wij hebben diverse artikelen bij ons in de ontvangstruimte staan. Helaas is het niet mogelijk daar al onze artikelen te plaatsen. Als u een artikel wilt zien dat daar niet staat opgesteld, kunnen we altijd kijken wat de mogelijkheden zijn.

Wanneer moet ik bestellen?

Wij raden u aan te bestellen zodra u weet wat u nodig heeft. Voornamelijk in het hoogseizoen dient u tijdig te bestellen omdat wij niet kunnen garanderen dat wij alles nog op voorraad hebben.

Er komt automatisch een statafel bij de stretchhoes, maar die wil ik niet?

Onze stretchhoezen passen maar om 1 formaat statafel, artikelnummer 71125 statafel rond ø 80 cm. Alle andere statafels zijn te klein of te groot. Om te voorkomen dat de stretchhoezen stuk gaan verhuren wij deze alleen met onze eigen statafels.

Ik heb zelf een gasfles, hoe haal ik die uit de bestelling?

Dit gaat helaas niet. Alle apparaten in ons assortiment waarbij gasflessen nodig zijn, zijn voorzien van koppelingen die op de door ons meegeleverde gasflessen passen. Dit is om te voorkomen dat de u uiteindelijk met een gasfles zit die niet past of te weinig druk heeft en om andere technische problemen te voorkomen. Als u zeker weet dat u dezelfde gasfles heeft als wij, dan kunt u het beste telefonisch contact opnemen, maar u bent dan verantwoordelijk voor eventuele schade of verdere gevolgen.

Betaling

Hoe gaat de betaling?

U dient het bedrag minimaal 3 dagen voor levering per bank naar ons over te maken of contant te betalen bij levering. Bij levering is het niet mogelijk te pinnen, omdat de chauffeurs niet beschikken over een pinautomaat. Als u de bestelling op komt halen kunt u wel pinnen. Voor regelmatig terugkerende klanten is een betalingsafspraak mogelijk (niet voor particulieren).

Moet er borg betaald worden?

Bij enkele artikelen wordt borg berekend. Dit wordt vermeld bij deze artikelen onder het kopje ‘meer info’ en wordt in de online verhuurshop automatisch berekend. Eventuele schoonmaakkosten, breuken en vermissingen worden met de borg verrekend.

Wanneer krijg ik de borg weer terug?

De borg ontvangt u retour als u het artikel schoon, droog, zonder breuken en vermissingen inlevert. Als u de bestelling per bank heeft betaald, dan zal een uitbetaling ook weer per bank aan u geschieden. Dit kan om administratieve redenen vaak wat langer duren dan een week, hiervoor vragen wij uw begrip.

Tenten

Waar vind ik de prijzen van de tenten?

De prijzen van de tenten zijn niet vermeld in de online verhuurshop. De prijzen voor de tenten verschillen per tent en kunt u ontvangen op aanvraag. Dit komt door de vele verschillende opties, het transport en eventuele huur meerdere dagen. Wel kunt u op onze website alle informatie over de tenten vinden.

Verhuren jullie ook podia met overkapping?

Ja, wij verhuren ook podia met overkapping. De prijzen hiervan zijn net als de prijzen van de tenten op aanvraag.

Worden de tenten op- en afgebouwd?

De tenten worden door ’t Hekeltje op- en afgebouwd. Dit is bij de prijs inbegrepen. De transportkosten en de verzekeringskosten zijn niet bij de prijs inbegrepen en op aanvraag beschikbaar.

Schoonmaken / verpakking

Worden de artikelen schoon geleverd?

Alle artikelen worden schoon geleverd in betreffende verpakking (dozen, kratten, flightcases, hoezen, rolcontainers, etc.) en dienen bij terugkomst wederom in de betreffende verpakking schoon en droog verpakt te zijn. Als goederen niet schoon en droog geretourneerd zijn, dan worden schoonmaakkosten in rekening gebracht.

Het glaswerk, bestek en servies is over het algemeen geseald, om te voorkomen dat deze na het reinigen stoffig en/of vies worden. Glaswerk, kopjes, etc. dienen “op z’n kop” in de betreffende kratten retour geleverd te worden.  Het glaswerk, servies en bestek mag spoelschoon (d.w.z. zonder etens- en drankresten) retour en dient gesorteerd te worden. Tegen een op aanvraag beschikbaar tarief kan het glaswerk, bestek en servies niet gespoeld retour worden gegeven.

Moet ik het linnengoed schoon retour geven?

Het linnengoed dient altijd ongewassen retour gegeven te worden. Als het linnengoed nat is dient het te worden uitgehangen om weervorming te voorkomen. Brandgaten, kaarsvet, schimmel, etc. gelden als schade.

Kan ik de artikelen vuil inleveren?

Wij verzoeken u om de artikelen spoelschoon in te leveren. Tegen een op aanvraag beschikbaar tarief kan het glaswerk, bestek en servies niet gespoeld retour worden gegeven. U dient het glaswerk en de kopjes op z’n kop in de kratten retour te geven. U ontvangt hiervoor een speciale lekbak voor onder de glaskisten zodat het vocht daarin opgevangen wordt.

Hoe zijn de artikelen verpakt?

Alle artikelen worden geleverd in betreffende verpakking (dozen, kratten, flightcases, hoezen, rolcontainers, etc.) en dienen bij terugkomst wederom in de betreffende verpakking schoon en droog verpakt te zijn. Als goederen niet schoon en droog geretourneerd zijn, dan worden schoonmaakkosten in rekening gebracht.

Kan ik ook anders dan de vaste aantallen bestellen?

Diverse artikelen zoals glaswerk, borden en bestek zijn verpakt per vaste aantallen (vaak per 10, 24 of 40 stuks). Het is niet mogelijk om anders dan de vaste aantallen te bestellen. De artikelen worden verhuurd in de aantallen zoals ze verpakt zijn.

Schade / verzekering

Wat als er iets kapot is?

Alle breuken, schades en vermissingen, door welke oorzaak ook, zijn voor rekening van de huurder. De gehuurde objecten kunnen in opdracht van de huurder tegen een op aanvraag beschikbare premie voor de periode van oplevering tot en met het tijdstip van retour verzekerd worden tegen materiële schade veroorzaakt door onder andere: brand, storm, diefstal, vandalisme, verkeersrisico, ondeskundigheid, menselijk handelen, nalatigheid, eigen gebrek en van buiten komend onheil. In geval van gedekte schade geldt een eigen risico per gebeurtenis of serie gebeurtenissen voor rekening van de huurder van €150 en in geval van diefstal, vermissing of verduistering 10% van het schadebedrag met een minimum van €700.

Wat zijn de breukprijzen?

De breukprijzen zijn telefonisch op aanvraag beschikbaar.

Wat gebeurt er met vermissingen/diefstal?

U bent als huurder zelf aansprakelijk en dient bij vermissing/diefstal de breukprijs te betalen. De gehuurde objecten kunnen in opdracht van de huurder tegen een op aanvraag beschikbare premie voor de periode van oplevering tot en met het tijdstip van retour verzekerd worden tegen materiële schade veroorzaakt door onder andere: brand, storm, diefstal, vandalisme, verkeersrisico, ondeskundigheid, menselijk handelen, nalatigheid, eigen gebrek en van buiten komend onheil. In geval van gedekte schade geldt een eigen risico per gebeurtenis of serie gebeurtenissen voor rekening van de huurder van €150 en in geval van diefstal, vermissing of verduistering 10% van het schadebedrag met een minimum van €700.

Zijn de artikelen verzekerd?

Standaard zijn de artikelen niet verzekerd. De gehuurde objecten kunnen in opdracht van de huurder tegen een op aanvraag beschikbare premie voor de periode van oplevering tot en met het tijdstip van retour verzekerd worden tegen materiële schade veroorzaakt door onder andere: brand, storm, diefstal, vandalisme, verkeersrisico, ondeskundigheid, menselijk handelen, nalatigheid, eigen gebrek en van buiten komend onheil. In geval van gedekte schade geldt een eigen risico per gebeurtenis of serie gebeurtenissen voor rekening van de huurder van €150 en in geval van diefstal, vermissing of verduistering 10% van het schadebedrag met een minimum van €700.

Dranken

Waar vind ik de dranken?

Diverse biervaten, frisdranken en wijnen staan in de online verhuurshop. De dranken zijn onder voorbehoud van voorraden en prijswijzigingen.

Kan ik dranken vol retour geven?

Een derde van de dranken kunnen in onaangebroken en niet beschadigde, originele verpakkingen worden geretourneerd. Lege flessen zonder emballage worden niet retour genomen. De dranken zijn onder voorbehoud van voorraden en prijswijzigingen.

Zit er bij de artikelen een gebruiksaanwijzing?

Gebruiksaanwijzingen zitten bij verschillende artikelen in de verpakking of op de flightcase. Niet alle artikelen hebben een gebruiksaanwijzing. Gebruiksaanwijzingen zijn ook te vinden bij de artikelen in de online verhuurshop. Klik bij het betreffende artikel op "meer info" knop.

Storing

Zit er bij de artikelen een gebruiksaanwijzing?

Gebruiksaanwijzingen zitten bij verschillende artikelen in de verpakking of op de flightcase. Niet alle artikelen hebben een gebruiksaanwijzing. Gebruiksaanwijzingen zijn ook te vinden bij de artikelen in de online verhuurshop. Klik bij het betreffende artikel op "meer info" knop.

Hebben jullie een noodnummer voor storingen buiten de openingstijden?

Voor storingen kunt u de handleiding van diverse verhuurartikelen terugvinden in onze online verhuurshop bij het betreffende artikel. Bij een uitermate dringend noodgeval of storing buiten onze openingstijden kunt u ons bellen (072-5112704), dan krijgt u een automatische telefoonbeantwoorder waarin u de optie krijgt om doorverbonden te worden.

Overige

Heeft 't Hekeltje meerdere filialen?

Wij hebben één vestiging in Alkmaar, vanuit deze vestiging kunnen wij overal in Nederland leveren.

Hebben jullie ook hapjes en catering?

Nee, wij hebben geen hapjes en cateringservice. Wij kunnen u wel in contact brengen met een geschikte cateraar, aangezien veel cateringbedrijven klant zijn bij ons.

Tot wanneer kan ik de bestelling annuleren?

Het liefst helemaal niet. Wij houden één of meerdere artikelen voor u beschikbaar, deze kunnen wij niet meer aan andere klanten verhuren. Bij annulering van reeds bestelde goederen brengen wij annuleringskosten in rekening, afhankelijk van de periode dat de goederen gereserveerd zijn geweest en het aantal dagen tot aan de leverdatum. Annulering is niet meer mogelijk als er werkzaamheden (zowel administratief als logistiek) zijn verricht. In uitzonderlijke gevallen van overmacht zien wij dit uiteraard door de vingers.

Zit er koolzuur bij de bars en biertaps?

Als u bij ons een bar of een biertap huurt en u neemt hierbij ook het bier af dan zorgen wij ervoor dat voldoende koolzuur wordt meegeleverd om de bestelde hoeveelheid bier te kunnen tappen. Voor alle bars en biertaps geldt een verplichte afname van bier. Voor horecabedrijven die een contract hebben met een bierbrouwerij en dus verplicht zijn daar de biervaten af te nemen, kunnen we een uitzondering maken, in deze gevallen wordt het koolzuur niet meegeleverd (tenzij anders overeengekomen). Bij bezorging van biertapinstallaties kan de koolzuurcilinder en een bierfust worden aangesloten door de verhuurder (voor zover mogelijk). Mocht de verhuurder niet direct in de gelegenheid worden gesteld om deze aansluitingen te verzorgen, dan dient de huurder deze aansluitingen zelf te verzorgen. De overige aansluitingen (zoals elektra, water, afvoer, etc.) dienen door de huurder zelf te worden verzorgd.

Worden de artikelen geteld en gecontroleerd bij retour?

Bij retour van de goederen in ons magazijn, worden de goederen gecontroleerd en (indien mogelijk) in uw aanwezigheid geteld. Deze telling is altijd bindend. Als de bestelling door ons wordt bezorgd en weer wordt opgehaald, dan telt en controleert de chauffeur in de meeste gevallen de goederen op de locatie. Echter, de telling en controle in ons magazijn is altijd bindend.

Bouwen jullie ook op?

De artikelen (behalve tenten) worden standaard niet door de verhuurder opgebouwd. De op- en afbouwkosten van diverse artikelen zijn op aanvraag beschikbaar.

Wat zijn de overige leveringsvoorwaarden?

Onze Algemene Voorwaarden vind u hier. Onze aanvullende verhuurvoorwaarden vind u hier.