Home > Help / FAQ

PRIJZEN -
TRANSPORT/AFHALEN -
BESTELLEN -
BETALING -
TENTEN
SCHOONMAKEN/VERPAKKING -
SCHADES/VERZEKERING -
DRANKEN -
STORINGEN -
OVERIGE -
PRIJZEN:
Waar vind ik de huurprijzen?
De huurprijzen voor 1 dag exclusief BTW zijn vermeld bij de artikelen in de online verhuurshop http://shop.hekeltje.nl/. De huurprijzen van de tenten kunt u alleen telefonisch of bij ons kantoor opvragen. Tevens kunt u onze catalogus met prijsboekje aanvragen op https://www.hekeltje.nl/catalogus.htm, hierin vindt u ook de prijzen van de tenten (excl. transportkosten en verzekering).

Hoe kan ik het beste een artikel zoeken en vinden?
U kunt een artikel zoeken via de speciale zoek functie in de linkerkolom in de online verhuurshop http://shop.hekeltje.nl/. Houdt uw zoekwoord zo kort mogelijk! Of u zoekt zelf door op één van de groepen te klikken in de linkerkolom.

Zijn de prijzen voor 1 dag?
Alle huurprijzen gelden voor 1 dag. De goederen kunnen in overleg met de verhuurder 1 dag van tevoren worden afgehaald en 1 dag na gebruik worden geretourneerd met inachtneming van de betreffende openingstijden. Prijzen voor langere termijn op aanvraag beschikbaar. Als u de artikelen zaterdag gebruikt kunt u op vrijdag de bestelling ophalen en maandag weer retour brengen (zondags zijn wij niet open), ook in dit geval wordt er maar 1 dag huur berekend. Op de feestdagen (Kerst, Pasen, Pinksteren, Koningsdag, Hemelvaart) zijn wij ook gesloten en wordt er dus maar 1 dag huur berekend als u de bestelling de dag voor de feestdag(en) ophaald en de eerst volgende openingsdag weer retour brengt.

Hoe kom ik aan de prijzen voor meerdere dagen?
De prijzen exclusief BTW vermeld in onze verhuurshop http://shop.hekeltje.nl/ zijn voor het gebruik van 1 dag. Elke dag extra betaalt u 15% per dag per artikel. Voor de huur van 2 dagen betaalt u dus 115% van het huurbedrag zoals deze in onze webshop staan vermeld en voor de huur van 3 dagen betaalt u 130% In de verhuurshop http://shop.hekeltje.nl/ kunt u alleen huren voor 1 dag. Voor huurprijzen voor langere termijn kunt u het beste even telefonisch contact opnemen, zodat wij u een passend voorstel kunnen doen. De zon- en feestdagen worden niet berekend.

Waar vind ik de prijzen van de tenten?
De prijzen van de tenten zijn niet vermeld in de online verhuurshop. De prijzen voor de tenten verschillen per tent en kunt u telefonisch (072-5112704) opvragen. Dit komt o.a. door de vele verschillende opties, het transport en eventuele huur meerdere dagen. Wel kunt u op onze website https://www.hekeltje.nl/tenten/tenten.htm alle informatie, maten en soorten over de tenten vinden.

Hoeveel kost een toiletwagen?
De prijzen voor een toiletwagen zijn op aanvraag verkrijgbaar. Dit hangt namelijk ook van waar de wagen geplaatst dient te worden, eventueel met vergaarbak etc. De prijs van de toiletwagen is inclusief installatie (vrijstaand: d.w.z. niet aan tent of gebouw, tenzij anders vermeld) waarbij noodzakelijk: een wateraanvoer met voldoende druk binnen 40 mtr. (bij niet voldoende druk is een waterpomp à € 50,= nodig, wat voortijdig bekend dient te zijn), een officiële afvoer op het riool binnen 12 mtr. en een elektra-aansluiting van 230 Volt / 16 Ampère en voldoende vermogen binnen 10 mtr. Mocht aan één van deze voorwaarden niet voldaan zijn dan zijn de extra aanpassing- en/of reiskosten voor rekening van de huurder. Voor een afvoer via een optionele vergaarbak is ook een officiële waterafvoer noodzakelijk binnen 5 mtr. op het riool. De vergaarbak heeft een beperkte capaciteit en wordt na gebruik geleegd (dus niet tussentijds tenzij anders vermeld).

Wordt er ook borg berekend?
Bij enkele artikelen wordt er borg berekend. Dit wordt vermeld bij deze artikelen onder het kopje meer info en wordt in de online verhuurshop http://shop.hekeltje.nl/ automatisch berekend. Eventuele schoonmaakkosten, breuken en vermissingen worden met de borg verrekend.
TRANSPORT / AFHALEN:
Waar vind ik de verzendkosten / transportkosten?
Een overzicht van de transportkosten voor alle postcodes in Noord-Holland van u op de pagina transportkosten. In de stap "verzendmethode" in de online verhuurshop http://shop.hekeltje.nl/ krijgt u de keuze of u de bestelling zelf op haalt of deze laat bezorgen, daarna krijgt u ook te zien hoeveel de transportkosten bedragen. Kies bij verzendmethode de juiste postcode van het afleveradres, alleen dan worden de juiste transportkosten berekend. Deze kosten zijn afhankelijk van de postcode van het afleveradres die u invoert bij het bestellen. De transportkosten naar niet beschikbare postcodes (er zal dan de tekst "IN DEZE ORDER ZAL NIET HET VOLLEDIGE TOTAAL BEDRAG WORDEN WEERGEGEVEN, DOORDAT VOOR DE BETREFFENDE POSTCODE GEEN VERZENDKOSTEN BESCHIKBAAR ZIJN." in de bestelbevestiging staan) zijn telefonisch opvraagbaar (072-5112704).

Wanneer wordt het bezorgd en weer opgehaald?
Dit gaat in overleg. U kunt bij het bestellen in de online verhuurshop http://shop.hekeltje.nl/ in de opmerkingen een voorkeur aangeven voor de ochtend of de middag dan kunnen wij proberen daar rekening mee te houden. Indien u de bestelling op tijd nodig heeft dan raden wij u aan om de bestelling een dag eerder op te halen of de dag voor gebruik te laten bezorgen (dit heeft geen gevolgen voor de huurprijs).
U kunt een dag voor levering tussen 17.00 uur en 18.00 uur telefonisch contact met ons opnemen, dan kunnen wij een indicatie geven hoe laat wij ongeveer de bestelling komen bezorgen of ophalen. Zonder transport staat alles stil, maar helaas zijn er omstandigheden waardoor het transport stil staat (files, wegwerkzaamheden etc.). Onze chauffeurs worden dan ook geregeld geconfronteerd met vertragingen en kunnen wij dus geen garanties geven m.b.t. specifieke levertijden en eventueel reeds doorgegeven tijden.
Standaard leveren wij tussen 8.30 en 17.30 uur, maar uitzonderingen zijn uiteraard in overleg mogelijk.
Als het volume van de bestelling naar onze inschatting in een normale personenauto past dan gaat onze voorkeur ernaar uit dat u de bestelling zelf komt afhalen en weer retour komt brengen https://www.hekeltje.nl/adressen.htm. Bij twijfel kunt u daar altijd even over bellen (072-5112704).

Waar bezorgen jullie?
We bezorgen in Noord-Holland en op aanvraag daar buiten. Via de online verhuurshop http://shop.hekeltje.nl/ worden voor alle postcodes in Noord-Holland de transportkosten aan de hand uw ingevoerde postcode van het afleveradres berekend. Buiten Noord-Holland is op aanvraag. In een order met een postcode buiten Noord-Holland zal niet het volledige totaal bedrag worden weergegeven, doordat voor de betreffende postcode geen verzendkosten beschikbaar zijn. U kunt deze verzendkosten telefonisch opvragen.
De goederen dienen klaar te staan daar waar ze ook zijn afgeleverd (ook weer op één locatie) tenzij anders is overeengekomen.

Bezorgen jullie ook op een etage?
Bezorging geschiedt alleen op de beganegrond en op één locatie tenzij anders is overeengekomen. Voor alle goederen (vooral mobiele als bar op wielen, koelkasten etc.) dient rekening gehouden te worden met de bereikbaarheid van de locatie (bijvoorbeeld past de bar door de deur?). Bezorging geschiedt alleen via verhard terrein, dus geen grindpaden. Als blijkt dat bij levering de goederen niet op “normale” wijze op de locatie kunnen worden geleverd, dan worden eventuele handelingskosten (als extra transportkosten etc.) en annuleringskosten berekend. De goederen dienen klaar te staan daar waar ze ook zijn afgeleverd (ook weer op één locatie) tenzij anders is overeengekomen.

Waar kan ik de artikelen ophalen?
Het adres voor het afhalen en retour brengen is: Robbenkoog 29, 1822 BA Alkmaar. Openingstijden magazijn: voor afhalen en retour brengen maandag t/m zaterdag 9.00-17.00 uur.  Hier bevindt zich ons magazijn. Let op u kunt geen bestellingen ophalen en retour brengen bij onze slijterijen. https://www.hekeltje.nl/adressen.htm

Wanneer kan ik de bestelling ophalen en retour brengen?
Alle huurprijzen gelden voor 1 dag. De goederen kunnen in overleg met de verhuurder 1 dag van tevoren worden afgehaald en 1 dag na gebruik worden geretourneerd met inachtneming van de betreffende openingstijden. Prijzen voor langere termijn op aanvraag beschikbaar. Als u de artikelen zaterdag gebruikt kunt u op vrijdag de bestelling ophalen en maandag weer retour brengen (zondags zijn wij niet open), ook in dit geval wordt er maar 1 dag huur berekend. Op de feestdagen (Kerst, Pasen, Pinksteren, Koningsdag, Hemelvaart) zijn wij ook gesloten en wordt er dus maar 1 dag huur berekend als u de bestelling de dag voor de feestdag(en) ophaald en de eerst volgende openingsdag weer retour brengt.

Moet ik een legitimatie mee?
Legitimatie dient te geschieden met een geldig legitimatiebewijs voor het huren van onze artikelen.
BESTELLEN:
Hoe kan ik bestellen?
U kunt bestellen via de online verhuurshop http://shop.hekeltje.nl/, telefonisch 072-5112704 of persoonlijk bij ons kantoor op Robbenkoog 29 te Alkmaar https://www.hekeltje.nl/adressen.htm. GRAAG WEL VAN TEVOREN BESTELLEN. Beschikbaarheid, afspraken over bezorging, op- en afbouw , bezorgkosten, huurprijzen voor meerdere dagen etc. kunnen alleen telefonisch met ons kantoor gecommuniceerd worden.

Is er ook een showroom?
Wij hebben diverse artikelen bij onze ontvangst ruimte staan. Helaas is het niet mogelijk daar al onze artikelen te plaatsen. Maar als u een artikel wilt zien die daar niet staat opgesteld, kunnen we altijd even kijken of daar een mouw aan te passen is.

Wanneer moet ik bestellen?
Wij raden u aan te bestellen zodra u weet wat u nodig heeft. Voornamelijk in het hoogseizoen dient u tijdig te bestellen, dit omdat wij niet kunnen garanderen dat wij alles nog op voorraad hebben.

Er komt automatisch een statafel bij de stretchhoes, maar die wil ik niet?
Onze stretchhoezen passen maar om 1 formaat statafel, artikelnummer 71125 statafel rond ø 80 cm. Alle andere statafels zijn te klein of te groot. Om te voorkomen dat de stretchhoezen stuk gaan verhuren wij deze alleen met onze eigen statafels.

Een gasfles heb ik zelf, hoe haal ik die uit de bestelling?
Dit gaat helaas niet. Alle apparaten in ons assortiment waarbij gasflessen nodig zijn, zijn voorzien van koppelingen die op de door ons meegeleverde gasflessen passen. Dit is om te voorkomen dat de u uiteindelijk toch met een gasfles zit die niet past of te weinig druk heeft en om andere technische problemen te voorkomen. Als u echt zeker weet dat u dezelfde gasfles als ons heeft, dan kunt u het beste even telefonisch contact opnemen (072-5112704), maar u blijft wel verantwoordelijk voor eventuele schades of verdere gevolgen.
BETALING:
Hoe gaat de betaling?
U dient het bedrag minimaal 3 dagen voor levering per bank naar ons over te maken of contant te betalen bij levering. De chauffeurs hebben geen pin mogelijkheid in de auto. Als u de bestelling op komt halen kunt u wel pinnen. Voor regelmatig terugkerende klanten is een betaling afspraak mogelijk (niet voor particulieren).

Moet er ook borg betaald worden?
Bij enkele artikelen wordt er borg berekend. Dit wordt vermeld bij deze artikelen onder het kopje meer info en wordt in de online verhuurshop http://shop.hekeltje.nl/ automatisch berekend. Eventuele schoonmaakkosten, breuken en vermissingen worden met de borg verrekend.

Wanneer krijg ik de borg weer terug?
De borg ontvangt u retour als u het artikel schoon, droog en zonder breuken en vermissingen inlevert. Als u de bestelling per bank heeft betaald, dan zal een eventuele uitbetaling ook weer per bank aan u geschieden. Dit kan om administratieve redenen vaak wat langer duren dan een week, hiervoor vragen wij uw begrip.
TENTEN:
Waar vind ik de prijzen van de tenten?
De prijzen van de tenten zijn niet vermeld in de online verhuurshop. De prijzen voor de tenten verschillen per tent en kunt u ontvangen op aanvraag. Dit komt o.a. door de vele verschillende opties, het transport en eventuele huur meerdere dagen. Wel kunt u op onze website https://www.hekeltje.nl/tenten/tenten.htm alle informatie, maten en soorten over de tenten vinden.

Verhuren jullie ook podia met overkapping?
Ja, wij verhuren ook podia met overkapping. De prijzen hiervan zijn net als de prijzen van de tenten  op aanvraag. https://www.hekeltje.nl/tenten/podia.htm

Worden de tenten op- en afgebouwd?
De tenten worden door ’t Hekeltje op- en afgebouwd. Dit is al bij de prijs inbegrepen. De transportkosten en verzekeringkosten zijn niet bij de prijs inbegrepen en op aanvraag beschikbaar.
SCHOONMAKEN / VERPAKKING:
Worden de artikelen schoon geleverd?
Alle artikelen worden door ons schoon geleverd in betreffende verpakking (dozen, kratten, flightcases, hoezen, rolcontainers etc.) en dienen bij terugkomst wederom in de betreffende verpakking schoon en droog verpakt te zijn. Als goederen niet schoon en droog geretourneerd zijn, dan worden schoonmaakkosten in rekening gebracht. Het glaswerk, bestek en servies is over het algemeen ingeseald, om zo te voorkomen dat zij na het reinigen stoffig en vies worden. Glaswerk en kopjes etc. dienen “op z’n kop” in de betreffende kratten retour geleverd te worden.  Het glaswerk, servies en bestek mag spoelschoon (d.w.z. zonder etens- en drankresten) retour gegeven worden en dient gesorteerd retour gegeven te worden. Tegen een op aanvraag beschikbaar tarief kan het glaswerk, bestek en servies niet gespoeld retour worden gegeven.

Moet ik het linnengoed schoon terug geven?
Het linnengoed dient altijd ongewassen retour gegeven te worden; als het nat is dient het te worden uitgehangen om weervorming te voorkomen. Brandgaatjes/kaarsvet/schimmel is schade.

Kan ik de artikelen vuil inleveren?
Wij verzoeken u om de artikelen spoelschoon (even de resten van de borden, glazen en bestek afspoelen zodat deze niet aankoeken) in te leveren. Tegen een op aanvraag beschikbaar tarief kan het glaswerk, bestek en servies niet gespoeld retour worden gegeven.  U dient het glaswerk en de kopjes op z’n kop in de kratten retour te geven. U ontvangt hiervoor een speciale lekbak voor onder de glaskisten zodat het vocht daar in opgevangen wordt.

Hoe zijn de artikelen verpakt?
Alle artikelen worden door ons geleverd in betreffende verpakking (dozen, kratten, flightcases, hoezen, rolcontainers etc.) en dienen bij terugkomst wederom in de betreffende verpakking schoon en droog verpakt te zijn. Als goederen niet schoon en droog geretourneerd zijn, dan worden schoonmaakkosten in rekening gebracht.

Kan ik ook anders dan de vaste aantallen bestellen?
Diverse artikelen zoals glaswerk, borden en bestek zijn verpakt per vaste aantallen (vaak per 10, 24 of 40 stuks). Het is niet mogelijk om anders als de vaste aantallen te bestellen. De artikelen worden verhuurd in de aantallen zoals ze verpakt zijn.
SCHADES / VERZEKERING:
Wat als er iets kapot is?
Alle breuken, schades en vermissingen, door welke oorzaak ook, zijn voor rekening van de huurder. De gehuurde objecten kunnen in opdracht van de huurder tegen een aanvraag beschikbare premie voor de periode van oplevering tot en met het tijdstip van retour verzekerd worden tegen materiële schade veroorzaakt door o.a.: brand, storm, diefstal, vandalisme, verkeersrisico, ondeskundigheid, menselijk handelen, nalatigheid, eigen gebrek en van buiten komend onheil. In geval van gedekte schade geldt een eigen risico per gebeurtenis of serie gebeurtenissen voor rekening van de huurder van €150,= en in geval van diefstal, vermissing of verduistering 10% van het schade bedrag met een minimum van €700,=.

Wat zijn de breukprijzen?
De breukprijzen zijn telefonisch op aanvraag beschikbaar.

Wat gebeurt er met vermissingen / diefstal?
U bent als huurder zelf aansprakelijk en zal dus bij vermissing / diefstal de breukprijs dienen te betalen. De gehuurde objecten kunnen in opdracht van de huurder tegen een aanvraag beschikbare premie voor de periode van oplevering tot en met het tijdstip van retour verzekerd worden tegen materiële schade veroorzaakt door o.a.: brand, storm, diefstal, vandalisme, verkeersrisico, ondeskundigheid, menselijk handelen, nalatigheid, eigen gebrek en van buiten komend onheil. In geval van gedekte schade geldt een eigen risico per gebeurtenis of serie gebeurtenissen voor rekening van de huurder van €150,= en in geval van diefstal, vermissing of verduistering 10% van het schade bedrag met een minimum van €700,=.

Zijn de artikelen verzekerd?
Standaard zijn de artikelen niet verzekerd. De gehuurde objecten kunnen in opdracht van de huurder tegen een aanvraag beschikbare premie voor de periode van oplevering tot en met het tijdstip van retour verzekerd worden tegen materiële schade veroorzaakt door o.a.: brand, storm, diefstal, vandalisme, verkeersrisico, ondeskundigheid, menselijk handelen, nalatigheid, eigen gebrek en van buiten komend onheil. In geval van gedekte schade geldt een eigen risico per gebeurtenis of serie gebeurtenissen voor rekening van de huurder van €150,= en in geval van diefstal, vermissing of verduistering 10% van het schade bedrag met een minimum van €700,=.
DRANKEN:
Waar vind ik de dranken?
Diverse biervaten, frisdranken en wijnen staan in de online webshop http://shop.hekeltje.nl/. De dranken zijn onder voorbehoud van voorraden en prijswijzigingen.

Kan ik dranken vol retour geven?
Een derde van de dranken in onaangebroken en niet beschadigd originele verpakkingen kunnen worden geretourneerd. Lege flessen zonder emballage worden niet retour genomen. De dranken zijn onder voorbehoud van voorraden en prijswijzigingen.
STORINGEN:
Zit er bij de artikelen een gebruiksaanwijzing?
De gebruiksaanwijzingen zitten bij verschillende artikelen in de verpakking of op de flightcase. Niet alle artikelen hebben een gebruiksaanwijzing. De gebruiksaanwijzingen zijn ook te vinden bij de artikelen in de online verhuurshop http://shop.hekeltje.nl/. Klik bij het betreffende artikel op "meer info" knop.

Hebben jullie een noodnummer voor storingen buiten de openingstijden?
Voor eventuele storingen kunt u de handleiding van diverse verhuurartikelen terugvinden in onze webshop bij het betreffende artikel. Voor een uitermate dringend noodgeval of storing buiten onze openingstijden kunt u ook ons telefoonnummer 072-5112704 bellen en krijgt u een automatische telefoonbeantwoorder waarin u de optie krijgt om doorverbonden te worden.
OVERIGE:
Heeft 't Hekeltje meerdere filialen?
Wij hebben 1 vestiging in Alkmaar, vanuit onze vestiging kunnen wij overal in Nederland leveren.

Hebben jullie ook hapjes en catering?
Nee, wij hebben geen hapjes en cateringservice, maar aangezien er heel veel cateringbedrijven ook klant zijn bij ons, kunnen wij u wel in contact brengen met een geschikte cateraar.

Tot wanneer kan ik de bestelling annuleren?
Het liefst helemaal niet. Anders houden wij één of meerdere artikelen voor u beschikbaar en zouden wij deze niet meer aan andere klanten kunnen verhuren. Bij annulering van reeds bestelde goederen brengen wij annuleringskosten in rekening, afhankelijk van de periode dat de goederen gereserveerd zijn geweest en het aantal dagen tot aan de leverdatum. Annulering is niet meer mogelijk als er werkzaamheden (zowel administratief als logistiek) zijn verricht. In uitzonderlijke gevallen van overmacht (bijvoorbeeld een sterfgeval) zien wij dit uiteraard door de vingers.

Zit er bij de bars en biertaps ook koolzuur?
Als u bij ons een bar of een biertap huurt en u neem hierbij ook het bier af dan zorgen wij ervoor dat er voldoende koolzuur wordt meegeleverd om de bestelde hoeveelheid bier te kunnen tappen. Voor alle bars en biertaps geldt een verplichte afname van bier. Voor horecabedrijven die een contract hebben met een bierbrouwerij en dus verplicht zijn daar de biervaten af te nemen, kunnen we een uitzondering maken; in deze gevallen wordt het benodigde koolzuur NIET meegeleverd (tenzij anders overeengekomen). Bij bezorging van biertapinstallaties kan de koolzuurcilinder en een bierfust worden aangesloten door de verhuurder (voorzover mogelijk). Mocht de verhuurder niet direct in de gelegenheid worden gesteld om deze aansluitingen te verzorgen, dan dient de huurder deze aansluitingen zelf te verzorgen. De overige aansluitingen (als elektra, water, afvoer etc.) dienen door de huurder zelf te worden verzorgt.

Worden de artikelen geteld en gecontroleerd bij retour?
Bij retour van de goederen in ons magazijn, worden de goederen gecontroleerd en (indien mogelijk) in uw aanwezigheid geteld. Deze telling is altijd bindend. Als de bestelling door ons wordt bezorgd en weer wordt retour gehaald dan zal de chauffeur in de meeste gevallen de goederen op de locatie tellen en controleren, echter de telling en controlle in ons magazijn zal altijd bindend zijn.

Bouwen jullie ook op?
De artikelen (behalve tenten) worden standaard niet door de verhuurder opgebouwd. De op- en afbouwkosten van diverse artikelen zijn op aanvraag beschikbaar.

Wat zijn de overige leveringsvoorwaarden?
Die kunt u vinden op https://www.hekeltje.nl/voorwaarden.htm